2023
mit Andreas Stuhlmann: “Mediality as a Mode of Existence: Technologies, Bodies, Matters.” Transpositiones 2:1 (2023), S. 147–168. doi: 10.14220/trns.2023.2.1.147
2020
“How To Not Freeze the Frames of Mediality: Looking Back at Old Comic Books.” In: Schmid, Johannes C. P./Bachmann, Christian A. (Hgg.): Framing [in] Comics and Cartoons. Essays on Aesthetics, History, and Mediality. Berlin: Christian A. Bachmann, S. 37–60.
2018
“Die Farbe der Reflexivität im Comic.” In: Closure. Kieler e-Journal für Comicforschung 4.5 (2018), S. 75–91.
2017
“‘Die Notwendigkeit auszuwählen’: Zum ‘epischen’ Prinzip der Raumgestaltung in Egon Monks Fernsehspielen zwischen 1962 und 1970.” In: Schumacher, Julia/Stuhlmann, Andreas (Hgg.): Die „Hamburgische Dramaturgie“ der Medien. Egon Monk (1927–2007) – Autor, Regisseur, Produzent. Marburg: Schüren, S. 169–181.
“Conference review: ‘On the Aesthetics of the Made in Animation and Comics’: Interdisciplinary Symposium of German Language Animation and Comics Research: Herrenhausen Palace Conference Centre, 9–11 November 2016, Hanover, Germany” In: animation: an interdisciplinary journal 12:1 (2017), S. 100–4. doi: 10.1177/1746847717696460
2016
“Understanding Comics’ Mediality as an Actor-Network: Some Elements of Translation in the Works of Brian Fies and Dylan Horrocks.” In: Journal of Graphic Novels and Comics 7:3 (2016), S. 242–53. doi: 10.1080/21504857.2016.1199462
2015
mit Andreas Stuhlmann: “Auf der Spur des weißen Kaninchens. Der Comic als Medium von Adaption – Adaption als Übersetzung.” In: Mälzer, Nathalie (Hg.): Comics – Übersetzungen und Adaptionen, S. 217–31. Berlin: Frank & Timme.
2013
mit Andreas Stuhlmann: “Reconsidering adaptation as translation: The comic in between.” Studies in Comics 4:1 (2013), S. 59–73. doi: 10.1386/stic.4.1.59_1
“Genre und Comic.” In: Kuhn, Markus/Scheidgen, Irina/Weber, Nicola (Hgg.): Filmwissenschaftliche Genreanalyse. Eine Einführung. Berlin/Boston: de Gruyter, S. 381–406. doi: 10.1515/9783110296990.381